Вхід   Реєстрація

Йога-ями: 6 додаткових ям для поглиблення вашої практики йоги

Йога-ями: 6 додаткових ям для поглиблення вашої практики йоги Йога-ями: 6 додаткових ям для поглиблення вашої практики йоги

Ці рекомендації допоможуть вивести вашу йогу за рамки фізичних аспектів, створивши ще більш міцну основу для всіх переваг, які пропонує йога.

Філософія йоги заснована на великих вченнях Вед, текстах, що описують єдність або "єдиність", що лежить в основі феноменального світу. Багато Вед також стосуються "дхарми" - дій або поведінки, які дозволяють нам бути в гармонії у всіх наших відносинах, як із зовнішнім світом і оточуючими, так і внутрішньо з самими собою.

Для цієї цілі йога пропонує особливі практики: ями (соціальні спостереження) та ніями (особисті спостереження). Яма та ніяма - перші дві з восьми частин аштанга-йоги. У поєднанні з асаною (практика поз) і пранаямою (технікою дихання) вони допомагають привести розум і почуття в стан стійкої уваги. Це дозволяє прогресувати в останніх чотирьох етапах йоги, які зосереджені на досягненні більш високих медитативних станів. Слідування ямі та ніямі - це основа практики йоги, яка дозволяє нам спокійно та легко діяти в цьому світі. Це дає нам велику ясність розуму, вивільняючи більшу частину енергії, яка в іншому випадку витрачається даремно, коли ми не синхронізовані з нашим фізичним, розумовим і емоційним оточенням.

Багато людей знайомі з п'ятьма ямами та п'ятьма ніям, викладеними в Йога-сутрах Патанджалі, але інші тексти хатха-йоги, такі як Хатха-йога-прадіпіка Сватмарами та Йога-яджнавалкья, включають додаткові ями та ніями. Вони також викладені в Йога-макаранді Крішнамачар'ї, первісно опублікованій в 1934 році.

Хоча практика ям позитивно вплине на оточуючих, головна мета - наша внутрішня трансформація, яка необхідна для просування за межі фізичних аспектів практики йоги. Крім того, практикуючи інші частини аштанга-йоги, ми зможемо досягти більшої досконалості в кожній з ям, привносячи більшу ясність, спокій і радість у всі наші відносини. Нижче наведені шість додаткових ям, не згадуваних Патанджалі.

1. Кшама можна перекласти як терпіння або прощення. Коли ми прощаємо, ми відмовляємося від впливу минулого досвіду на розум і емоції. Ми більше не пов'язані цим досвідом. Кшама дозволяє нам зрозуміти нашу ситуацію з більш широкої точки зору та легше жити в теперішній момент.

2. Дхріті означає утримання, захоплення, збереження, підтримка, твердість, постійність, рішучість, воля або команда. Це також може означати задоволення, достаток, або радість. Щоб домогтися успіху на будь-якому шляху, необхідно мати тверду та непохитну впевненість в тому, що ми робимо. Коли ця стійкість також є сутністю задоволення і достатку обраним шляхом, шанси зберегти нашу переконаність навіть перед обличчям перешкод збільшуються в багато разів. Хоча дхріті не входить в список ям Патанджалі, він посилається на обидва її аспекти в сутрі 1:14, коли заявляє: "sātu dīrgha kāla nairantarya satkāra ādara āsevito dṛḍabhūmiḥ", що означає "практика стає міцно вкоріненою, якщо вона виконується протягом тривалого часу, без перерв, з відданістю і повагою/ентузіазмом".

3. Дайя - це співчуття або жалісливість. Щоб бути по-справжньому жалісливим, потрібно глибоко заглядати в серця інших і намагатися пережити їхній досвід з перших рук. Ми повинні намагатися бачити себе в інших, а інших в собі. Ті великі йоги, які визнають, що всі ми є виразом однієї і тієї ж свідомості та які відчувають єдність всередині всіх істот, є прекрасним прикладом Дайа.Сутри Патанджалі в пратіпакшабхаванам натякають на Дайю, коли він пояснює важливість прийняття протилежної точки зору для протидії нашим негативним думкам (вітарка) та емоціям.

4. Арджава означає прямий, чесний, щирий або прямолінійний. Ми практикуємо арджаву, поєднуючи думки, мову та дії в єдине ціле. Чим більше ми практикуємо йогу та дотримуємося дхарми, тим легшим стає цей процес. Арджава також описується як лагідність або смиренність. Мантра «ідам на мама», що означає «це не моє», вимовляється після підношень під час ведичних церемоній. Ми не повинні хвалитися і говорити: "Подивіться, що я зробив", а відмовлятися від будь-яких хороших результатів. В іншому тексті смріті йдеться: "dharmaḥ kṣarati kīrtanāt", що означає "доброчинність витрачається, коли про неї говорять власні уста". Позиція йога повинна бути такою, що те, що ми робимо, робиться з радістю на благо всіх, а не з метою визнання.

5. Мітахара означає, що не слід переїдати, замість цього слід їсти тільки ту кількість і види їжі, які необхідні для підтримки хорошого здоров'я і які підтримують нашу садхану (практику). Їжа повинна бути простою, чистою і поживною, але також дуже важливо не зациклюватися на дієті. Їжа священна, її слід приймати з благоговінням і вдячністю, і її не можна витрачати даремно. Регулярне харчування також дуже корисне для практики йоги. Розглянемо наступну шлоку, яку цитує Шрідхара Свамі в Бхагавата Пурані (Gita Press 1971): "dvau bhāgau pūrayedannaistoyenaikaṃ prapūrayet mārutasya pracārārthaṃ caturthamavaśeṣayet", що означає "Слід заповнити дві чверті живота продуктами харчування і одну чверть водою. Четверта чверть повинна бути порожньою для вільного проходження повітря".

6. Шауча - це чистота. Зовнішня (Бахір) або фізична чистота стосується не тільки тіла, але й навколишнього середовища, тоді як внутрішня (Антара) - стан психічної чистоти. Завдяки зовнішній чистоті ми усвідомлюємо, що тіло знаходиться в стані постійного занепаду, що призводить до певного ступеня відриву від фізичного тіла. У той же час внутрішня чистота приводить до збільшення ясності розуму, більшого контролю над почуттями, а також до бачення або усвідомлення власного Атмана чи Я, джерела чистоти зсередини. Хоча є байдужість до фізичного тіла, ми будемо прагнути підтримувати його в якомога більш чистому стані, щоб забезпечити повне вираження атмана.

Патанджалі називає шаучу, скоріше, ніямою, ніж ямою. Він зазначає, що увага до шаучі викликає сауманасію, стан радості чи бадьорості в розумі. Тому ми повинні бути обережними, щоб не стати нав'язливими чи пуританськими в шаучі. 

4 вправи для постави, які потрібно виконувати, сид...
8 несподіваних переваг правильної постави

Читайте також:

 

Коментарі

Немає створених коментарів. Будьте першим, хто залишить коментар.
Вже зареєстровані? Увійти на сайт
Гість
Понеділок, 30 листопада 2020
Якщо ви бажаєте зареєструватися, будь ласка заповніть форми імені та ім'я користувача.

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://ecomolfa.com/

Cron Job Starts