Вхід   Реєстрація

Прекрасний симбіоз між Аюрведою та Йогою

Прекрасний симбіоз між Аюрведою та Йогою Прекрасний симбіоз між Аюрведою та Йогою

Поглиблений погляд на взаємодоповнюючі відносини між цими давніми системами, що розуміються традиційно як дві горошини в стручку.

Світове поширення і привабливість йоги в другій половині 20-го століття, принаймні частково, були викликані зростаючим суспільним визнанням мудрості профілактичної медицини. Підтримка хорошого здоров'я за допомогою базового способу життя набагато краще радикальних медичних втручань після того, як хвороба вже проявилася. Чим більше ми дізнаємося про цю давню практику, тим більше розуміємо, що її переваги виходять далеко за рамки підвищення гнучкості та м'язового тонусу. Хоча фізична практика йоги дійсно робить акцент на правильній поставі, м'язово-скелетній силі та витривалості, а також на рівновазі, все частіше визнається, що методи практики йоги також включають техніки усвідомленого дихання, зосереджену концентрацію, медитацію і саморефлексію.

Проникнення йоги в сучасну культуру ніде так непомітно, як в західній медицині. Сучасна медицина досягла величезного прогресу в боротьбі з інфекційними захворюваннями за останнє сторіччя, так що тепер неінфекційні захворювання (НІЗ) досягли масштабів епідемії і є причиною більшості смертей у всьому світі. За оцінками Всесвітньої організації охорони здоров'я (ВООЗ), 80 відсотків смертей від НІЗ спричинено чотирма основними захворюваннями: серцево-судинними, онкологічними, діабетичними та респіраторними. Всюди в якості основного причинного фактору НІЗ був визначений спосіб життя, чи то вживання тютюну, чи малорухливий спосіб життя, відсутність регулярних фізичних вправ, нездорове харчування і хронічний психосоціальний стрес - майже завжди в поєднанні. Хронічне запалення і стрес - поширені фактори багатьох НІЗ, і це область, в якій йога виявилася надзвичайно корисною.

Таке захоплене прийняття практик йоги серед життєво важливих компонентів зміни способу життя і тонізації нервової системи, особливо в медичних дослідженнях та клінічній практиці, спростовує більш очевидного кандидата на перегляд сучасної медицини: Аюрведу. Термін Аюрведа означає "знання (veda) про довголіття (āyus)", але його часто перекладають як "наука про довголіття" або "наука про життя", що позначає цілу емпіричну систему зцілення.

Аюрведа має попередників в медицині, знайдених в набагато більш ранні періоди в Індії, і в текстах ще в Атхарва-Веде близько 1000 р до н.е. Однак систематична медична теорія почала формуватися тільки за часів Будди (близько 400 р до н.е.). Саме в ранніх буддійських текстах ми вперше знаходимо чіткі твердження про те, що захворювання виникає через дисбаланс гуморальних речовин, ідея, яка стала наріжним каменем індійської медичної теорії.

Щоб краще зрозуміти, як древня індійська наука зцілення відноситься до практики йоги, ми повинні дивитися не далі, ніж знання, що стосуються походження цих практик двійників. Згідно з традиційними індійськими джерелами, великий мудрець Патанджалі, відомий перш за все за межами Індії як автор Йога-сутр, також вважається генієм граматичної науки санскриту на додаток до складання авторитетних коментарів до основоположних текстів Аюрведи. Незалежно від того, чи є такі твердження історично точними (або піддаються перевірці), дуже широко поширена думка дає уявлення про те, як ці системи знань традиційно вважаються взаємопов'язаними.

Організм є продуктом природи, і оптимальне здоров'я і баланс цього організму, як правило, виражаються в тілі й мові, засобах, за допомогою яких це тіло взаємодіє з навколишнім середовищем, розумом і духом. Традиційні оцінки делегують оптимальне функціонування мови в науку граматики. Йога контролює тіло та розум для того, щоб гармоніювати з духом. Тантра прагне привести розум в гармонію з тілом і духом. Аюрведа найбільше піклується про фізичні основи життя і приведення тіла в правильні стосунки з розумом і духом.

Згідно з Аюрведою, травлення, яке розуміється як різновид "приготування їжі", є центральним процесом, важливим для здоров'я організму. Всі санскритські слова, що позначають процеси травлення (наприклад, Пакана), означають приготування їжі чи спалювання. А саму травну силу просто називають вогнем або вогнем у животі. Індивідуальний організм - це унікальне поєднання дош (буквально "дефектів"), що нагадують домодерну медичну концепцію гумору. Усі організми, особливо складні, такі як люди, обмежені своїм особливим комплексом дош, відомим під назвою конституція (Пракріті).

Аюрведа говорить нам, що ми втрачаємо здатність до перетравлювання їжі, наприклад, коли наші вроджені схильності, прагнення, пристрасті до певних смаків і переживань перевищують нашу здатність правильно перетравлювати їжу. Неминуче випливає розлад шлунку та супутні токсини, які дозволяють умовно-патогенним захворюванням оволодівати. Як писав авторитет Аюрведи і автор Роберт Свобода: "Або ви можете добровільно обмежити себе, або ви будете обмежені природою. Захворювання - це спосіб природи змусити вас сповільнитися і відпочити".

Це не дивно, з огляду на величезний наголос на підтримку здорового травлення відповідно до унікальної конституції людини, Аюрведа приділяє велику увагу не тільки дієті, але й навколишньому середовищу в цілому. Життєво важливо бути в гармонії з особливими якостями, властивими кожному з сезонів. У всіх класичних текстах наголос робиться на помірності, будь-то в їжі, сні, фізичних вправах, сексі чи дозуванні ліків, життєво важливо залишатися в межах розумної міри та рівноваги. Це не випадково фундаментально буддистський ідеал, що міститься у вченні Будди про Середній шлях.

Як наука про довголіття і здоров'я співвідноситься з широко відомою сьогодні йогою? Так само, як Аюрведа робить наголос на підсиленні імунітету та профілактиці, а не на лікуванні, все в основі своїй корениться в здатності людини правильно перетравлювати їжу, також можна сказати, що основний акцент в йозі робиться на розвиток здібностей психічного травлення. Бхагавад-Гіта неодноразово заявляв, що досвідчений йог - це той, для кого всі переживання сприймаються з миром. Іншими словами, досвід, яким би важким він не був, є засвоюваним і в кінцевому підсумку може стати засобом для духовного зростання особистості.

Паттабхі Джойс одного разу нагадав мені, що початкова практика Аштанга-йоги була в основному аюрведичним режимом лікування («йога-терапією»). Тільки після тривалого періоду регулярної практики, протягом якої долаються самі кричущі зловживання людини, можна вплинути на тонку нервову систему організму. Чудова стабілізація тіла та розуму призводить до безпосереднього переживання божественності в усьому. У цьому світлі традиційна індійська система медицини - це все необхідне, а також ключовий компонент практики, яку ми називаємо Йогою.

Якщо Аюрведа робить наголос на профілактиці, а не на лікуванні, її, як і її сестринську науку, Йогу, слід розуміти в першу чергу як спосіб життя і тільки потім вже як медичну систему. Перефразовуючи відомого аюрведичного лікаря Васанта Лада, працюючого зараз в Аюрведичному інституті в Альбукерці, штат Нью-Мексико, Аюрведа призначена для тих, хто готовий взяти на себе відповідальність. 

Чому вам слід приймати добавки з колагеном при нас...
Відсутність продовольчої безпеки: причини та спосо...

Читайте також:

 

Коментарі

Немає створених коментарів. Будьте першим, хто залишить коментар.
Вже зареєстровані? Увійти на сайт
Гість
Понеділок, 30 листопада 2020
Якщо ви бажаєте зареєструватися, будь ласка заповніть форми імені та ім'я користувача.

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://ecomolfa.com/

Cron Job Starts